Invalidita nemusí znamenat pokles životní úrovně

Třicetiletý Roman zvažoval pořízení vlastního bydlení na hypotéku. Po setkání s finančním poradcem si sjednal také životní pojištění. Měsíc na to se u něj projevily příznaky Crohnovy choroby, které nakonec znamenaly invaliditu 3. stupně. Díky pojištění invalidity u pojišťovny Simplea dostal vyplaceno 1,5 milionu korun.

Vydáno: 24. 11. 2022
Kategorie: Vaše příběhy
Zdroj: PartnersNews

Dlouhodobá nemoc nebo vážný úraz umí pořádně zatočit se životem i s bankovním účtem. Pokud nakonec vedou k invaliditě, nemůžete už plnohodnotně pracovat. Dostanete sice od sociální správy invalidní důchod, ten ale zdaleka nenahradí dosavadní příjem. Dobře nastavené pojištění invalidity ale dokáže propad příjmu dorovnat a člověk tak dokáže své závazky plnit dál.  

To je zkušenost třicetiletého Romana ze Zlínského kraje, který uvažoval o hypotečním úvěru, o životní pojištění naopak zájem neměl. Naštěstí dal na rady a doporučení svého zkušeného finančního poradce a pojištění si sjednal. Hned po měsíci od uzavření smlouvy se u něj projevily tak závažné příznaky Crohnovy choroby, že přivedly mladého muže do invalidity 3. stupně: „Když mi nemoc zjistili a podstoupil jsem několik operací, pojišťovna Simplea mi uhradila hypotéku v plné výši. To v dané situaci, kdy nemůžete pracovat, bylo něco úžasného,“ popisuje své zkušenosti. 

Každý si zaslouží péči

Romanův případ byl o to složitější, že nemoc přišla v tzv. čekací době. Tou se pojišťovny chrání před situacemi, kdy lidé tuší vážnou nemoc, ale nejprve se pojistí a až potom jdou k lékaři. V této ochranné lhůtě nemá pojišťovna povinnost vyplatit pojistné plnění. „I přes ‚zádrhel‘ v podobě čekací doby jsme Romanovi v Simplea vyplatili z pojištění invalidity 1,5 milionu korun,“ říká Martin Švec, ředitel pojišťovny.

Kvůli čekací době se sešla komise pojišťovny Simplea. Ta případy spadající do výluk vyhodnocuje – a jeden každý případ se snaží posoudit nejenom z právního, ale především lidského hlediska. Kromě selského rozumu jí pomáhají záznamy o platební morálce klienta i jeho lékařské záznamy. „Každý příběh je specifický a unikátní a zaslouží si zvláštní pozornost,“ vyzdvihuje hlavní ambici pojišťovny Simplea její ředitel Martin Švec. Při zakládání pojišťovny měli v Simplea jedno předsevzetí: nabízet lidem pojištění, které je nenechá v těžkých chvílích na holičkách a garantuje plnění v 99 % případů. Příběh tak měl šťastný konec. Komise rozhodla, že peníze Romanovi vyplatí. „V tom hrozném období to byla jediná dobrá zpráva. Jsem s jednáním pojišťovny velmi spokojený. Oceňuji lidský přístup a pochopení,“ vzpomíná muž na těžké chvíle.

Jděte štěstí naproti

Životní pojišťovna Simplea jako jediná na českém trhu umožňuje sjednání pojistky plně online a bez nutnosti se s někým bavit, pokud nechcete.  Formulář provede člověka všemi kroky od začátku až do konce. Smlouva je uzavřena zaplacením pojistného. Interaktivní dotazník najdete na pojisteni.simplea.cz a své pojištění můžete spravovat jednoduše elektronicky přes portál mojeSimplea.

Zdroj: Penize.cz