V nemoci neřešte složenky
Sedmačtyřicetiletému Petrovi z Olomouckého kraje nedovolila vleklá léčba covidu chodit delší dobu do práce. Výpadek výplaty mu ale dorovnalo jeho životní pojištění. Navíc měl štěstí v neštěstí, pojišťovna Simplea mu peníze vyplatila, i když byl ještě v tzv. čekací době, a plnit by tedy nemusela.
Když vám nemoc nedovolí vstát z postele, máte nárok na náhradu mzdy zaměstnavatelem a následně na nemocenskou dávku od státu. Jenže ta rozhodně nezaručí zachování dosavadního standardu. V takových případech pomůže pojištění pracovní neschopnosti.
Petr původně o životním pojištění vůbec neuvažoval: „Do té doby jsem nikdy nemarodil, tak mi nepřišlo důležité myslet na nějaké pojištění. Moje finanční poradkyně mi ale vysvětlila dopady dlouhodobého výpadku příjmu a životní pojištění se mnou téměř za pět minut dvanáct sepsala,“ vzpomíná na dobu, kdy se pro pojištění rozhodl. A jeho rozhodnutí bylo správné. Jako živitel rodiny, který má kromě nezletilých dětí také závazky vůči bance, by měl myslet na vážné dopady, které může mít dlouhodobá nemoc či úraz na rodinný rozpočet.
Lidskost nade vše
Petr tedy uzavřel životní pojištění a brzy na to onemocněl. Jenže nemoc přišla ještě v tzv. čekací době, kdy pojišťovny z důvodu své ochrany před podvodným jednáním nemají povinnost peníze vyplácet. Pojišťovna Simplea má ale svou filozofii vůči klientům nastavenou jinak. Namísto tvrdých pravidel dává přednost lidskosti a individuálnímu přístupu. „Máme štěstí, že Simplea vznikala na zelené louce, podle našich snů a představ. Nejsme zatížení korporátními zvyklostmi a ke klientům přistupujeme především lidsky, protože každý příběh je specifický a zaslouží si zvláštní pozornost,“ říká ředitel pojišťovny Martin Švec.
Petrův případ se proto dostal před škodní komisi, která individuálně posuzuje každý nahlášený případ spadající do nejčastějších výluk. Řídí se tak nejen právním hlediskem, ale i selským rozumem a citem pro okolnosti – dělat to, co je správné. Simplea totiž nabízí lidem takové pojištění, které je nenechá v těžkých chvílích na holičkách, a garantuje plnění v 99 % případů.
Lidé ze Simplea posoudili Petrův případ a rozhodli se mu vyplatit pojistné plnění ve výši 19 800 korun. „Věděl jsem, že běží čekací doba a nebudu mít nárok na plnění v plné výši. O to příjemnější bylo zjištění, že můj případ řešili individuálně a peníze mi vyplatili, jako kdyby žádná čekací doba nebyla,“ raduje se Petr.
Jděte štěstí naproti
Životní pojišťovna Simplea jako jediná na českém trhu umožňuje sjednání pojistky plně online a bez nutnosti se s někým bavit, pokud nechcete. Formulář provede člověka všemi kroky od začátku až do konce. Smlouva je pak uzavřena zaplacením pojistného. Interaktivní dotazník najdete na https://pojisteni.simplea.cz a své pojištění můžete spravovat jednoduše elektronicky přes portál mojeSimplea.
Zdroj: Penize.cz